This is how we turned 1

Hej hej, igår blev det ingen bloggning men jag ska nu berätta hela historien om nollningen..

Till att börja med måste jag berätta att jag fick en allergiattack på idrotten så jag såg ut som en uppblåst ballong runt ögonen nästan hela dagen.. xD Men inget kan stoppa mig ;P

Allting började faktiskt i torsdags då Karin fick ett sms där det stod ungefär så här: " Efter mörkrets inbrott ska du öppna ytterfacket i din väska". Hon trodde ju förstås inte att det var menat till henne så hon tänkte inget mer på det. Sen när hon kom hem och packade ur sin väska fanns det ett kuvert där som hon öppnade och då stod det: " tisdag 17.00 östra skolan, BE THERE"

TISDAG:
När vi kom till östra skolan visste vi inte riktigt vart vi skulle ta vägen men sedan fick vi syn på en snubbe i militärdräkt. Han sa inget men pekade åt det håll vi skulle. Vi gick till en kulle där Karins storasyster Erika och Ida stod helt svartklädda och såg sura ut. Det började med att vi fick ta på oss en svart sopsäck och göra hål för huvud och armar.
Sen fick vi gå på led till busshållplatsen och vänta på bussen. Hanna stod inte rakt i ledet så hon fick lägga sig ner på asfalten som straff.
Vi klev på bussen och åkte till Stennäset. Man kan ju säga att alla på bussen tittade snett på oss...

När vi klev av bussen fick vi ta på oss ögonbindlar och gå på led. Vi hade ingen aning om vart vi skulle. Vi var sämst på att gå på led med ögonbindlar på oss om man säger så...

När vi kom fram och fick ta av oss ögonbindlarna stog vi på någons gård framför en stuga. Då skulle vi ställa oss på led för att gå in (en i taget) i stugan jag hamnade trea från slutet så man hann bli lite nervös för att gå in.

När det äntligen blev min tur fick jag gå in och sätta mig på en stol mitt i ett rum och fick en lampa riktad mot mig. Det var fyra personer som satt och stirrade på mig och sen kom det en annan person bakom mig (som jag inte märke att han var där) och andades i nacken på mig, det höll på att skrämma livet ur mig...
Jag blev utfrågad med frågor som t.ex. "Är du terrorist?" och "Tror du på gud?". Jag gjorde bort mig lite på "tror du på gud"-frågan genom att svara "Nej... eller jo... eller kanske", då stirrade alla på mig med "är du helt dum i huvudet eller?"-blicken och jag sade "eller, ja, jag tror på gud!!!"... ojojoj...

Sen blev jag nerdragen till en jordkällare där resten av min klass satt + Oskar (en trea). Han satt längst inne i ett hörn med helt svarta kläder på sig så att man knappt såg honom för det var helt mörkt förutom några få stearinljus, så han roade sig med att skrämma livet ur folk som råkade sätta sig bredvid honom.

Sedan när alla i våran klass var samlade i rummet kom treorna in en i taget och gav oss olika uppgifter.

Vi fick börja med att lista ut en gåta, som vi failade ganska stort på...

Nästa uppgift var att lyssna på en låt och svara på frågot om låten.

Sen blev uppgiften... att visa 7 olika sexställningar. Och det var vi asgrymma på. Eller var vi.....?? Det var iaf kul som fan att kolla på.

Sen fick vi in en ostämd gitarr där det saknades en sträng och uppgiften blev att vi skulle skriva en låt om treorna. Den gick "Nv3 musik är bäst, ni är dom vi gillar bäst. Ni är coolast på våran skola, ni är våra idoler" Hmmm, inget att hänga i julgranen direkt och det tyckte inte dom heller...

Uppgift nummer fem var att ställa upp sig i två olika led och skicka en tomat till nästa person i ledet och man fick bara ta den med munnen... Det gick väl sådär lagom bra. Sedan fick vi en körsbärstomat (en jätteliten tomat) och vi skulle göra samma sak... Pusskalas very much...

Den sista uppgiften var att "Live or die, find the key" i en hink med en massa grönsaker, bönor, ingefära och en massa andra äckliga grejer. Det luktade f*n om det. Frederik offrade sig för laget, på hans födelsedag och allt. Men han hittade iaf nyckeln och vi fick gå upp ur jordkällaren medan de spelade vinnarmusik och applåderade åt oss.


Dålig bild men det är iaf treorna =)


Efteråt var det fest för oss, och hela våran klass, musiktvåorna och musiktreorna var där. Det var hur kul som helst och jag skulle absolut inte ha velat missa allt det här, så nu vill jag bara säga tack till treorna för att dom fixade en sån asagrym nollning och fest efteråt och för att dom brydde sig tillräckligt för att fixa det här för oss små nollor, som nu är ettor ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (publiceras ej)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0